Skoči na glavno vsebino
041 619 125 info@os-vipava.si

Poklicna orientacija

Poklicna orientacija  se nanaša na vrsto aktivnosti, ki pomagajo učencem odkrivati pomembne dejavnike za sprejemanje odločitev na področju izobraževanja in izbire poklica, ter jim nudi ustrezne informacije. Zajema naslednja področja: poklicno informiranje, diagnosticiranje, svetovanje, vpis in spremljanje učencev.

Pri odločanju je potrebno upoštevati;

  • Interes (nagnjenje k določenim aktivnostim in predmetom, ki traja dalj časa)
  • Sposobnosti: Čutne: vid, vonj, sluh, tip; Gibalne: telesne, ročne spretnosti in spretnosti prstov; Umske: besedni zaklad, sposobnosti logičnega povezovanja, prostorske predstave, ustvarjalnost, dober spomin,organizacijske sposobnosti, matematične sposobnosti ….
  • Učne navade so pomembne za uspeh v šoli in poklicu. Odražajo se v odnosu do šolskih obveznosti in do dela.
  • Ocene (odločajo o vpisu, če je na šoli omejitev).
  • Temperament (so prirojene lastnosti vsakega posameznika). Temperament se kaže v hitrosti in moči čustvenih reakcij ter v splošnem razpoloženju.
  • Značaj se oblikuje z vzgojo, odvisen pa je tudi od izkušenj posameznika. Značaj opredeljujejo lastnosti kot so: poštenost, zanesljivost, vztrajnost, doslednost, marljivost ipd.
  • Še druge lastnosti in razmišljanja (prednosti, pomanjkljivosti, določitev ciljev za posameznika, zaupanje v svoje sposobnosti, pripravljenost za delo in porabo časa,  razmišljanje o poteh do uspeha………)

Izvajanje poklicne orientacije:

V 8.  razredu:

  • Najprej  poskušamo raziskati, na kaj morajo biti učenci pozorni, ko se odločajo za šolo, oziroma poklic.
  • Potem imajo zdravniški pregled, kjer se lahko z zdravnico pogovorijo, ali imajo kakšne zdravstvene težave, ki lahko vplivajo na odločitev.
  • O poklicih in šolah se pogovarjajo pri pouku, razrednih urah in pri predmetu DKE.
  • Izposodijo si lahko knjige, brošure in DVD-je.
  • Opozorimo jih na informacije na oglasni deski in na internetu.
  • V računalniški učilnici jih uvedemo v samostojno iskanje informacij.

V 9. razredu:

  • Roditeljski sestanek s starši devetošolcev o poteku poklicne orientacije na naši šoli.
  • Pisanje vprašalnika o poklicni poti (potrebno je soglasje staršev).
  • Tehniški dan: Zaposlitveni bazar.
  • Individualni razgovori z učenci in starši.
  • Obveščanje učencev na oglasni deski, v razredu in z obvestilom.
  • Dnevi odprtih vrat po srednjih šolah (november, december).
  • Komisija za poklicno svetovanje.
  • Po izidu Razpisa za vpis v srednje šole je roditeljski sestanek za starše in učence (o programih, šolah, načinu vpisa, štipendijah…….)
  • Informativni dan na srednjih šolah po Sloveniji (petek in sobota v februarju)
  • Pisanje prijavnic in pošiljanje na srednje šole.
  • Pomoč pri morebitnem prenosu prijav.
  • Obveščanje o štipendijah.

 

Raziskujem, spoznavam in izbiram poklicno pot

Pri odločitvi za izbiro srednje šole in poklica ti lahko pomaga brskanje po spletnih straneh srednjih šol. Poišči čim več informacij še na naslednjih spletnih povezavah:

  • Moja izbira Pregled 500 poklicev in 150 šol – izberi zavihek Poklic ali Šola)
  • Dijaški net  Iskalnik srednješolskih programov v vseh regijah
  • Dijaški svet Informacije o šolah v vseh regijah

Kaj še lahko narediš?

  • Pojdi na Dneve odprtih vrat srednjih šol (obvestila dobiš na spletni strani šoli).
  • Izkoristi informativne dneve, da obiščeš čim večje število različnih srednjih šol.
  • Pogovarjaj se s svojimi vrstniki o različnih srednjih šolah, mogoče vedo informacije, ki bi te zanimale.
  • Pogovarjaj se s starši, znanci in srednješolci o njihovih izkušnjah v srednji šoli.
  • Poišči bližnje dijaške domove, če se zanimaš za srednjo šolo izven svojega domačega kraja.

Šolski sistem v Sloveniji – Priponka

 

(Skupno 500 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost