Fakulteta za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani (UL FRI) v času poletnih šolskih počitnic, od 30. junija do 4. julija 2025 organizira enotedenske računalniške delavnice (5 dni, vsak dan od 9h-15h).
Te so namenjene osnovnošolcem, srednješolcem in študentom, ki želijo izpopolniti in nadgraditi svoje znanje s področja računalništva, informatike in razvoja aplikacij.
DELAVNICE POLETNE ŠOLE FRI 2025 SO:
MALA PANDA GRE NA POT (novost!)
Najmlajši udeleženci Poletne šole FRI bodo skozi igro in programiranje brez zaslonov doživeli pravo dogodivščino z mTiny panda robotki.
Z osnovnimi ukazi za premikanje in uporabo interaktivnih kartic bodo panda robotke popeljali na pot po tematskih zemljevidih. Ti jih bodo vodili v lunapark, na nogometni trening ali v knjižnico ter po napornem dnevu nazaj v pandin dom. Ko bodo osvojili osnovne ukaze, bodo prepustili prosto pot domišljiji in sestavili svoje zgodbe o pandinih dogodivščinah.
Udeleženci se bodo skozi igro brez zaslonov seznanili z osnovnimi koncepti programiranja in urili veščine reševanja problemov, prepoznavanja vzorcev in razvoja algoritmov.
DODATNE INFORMACIJE O DELAVNICI
Ciljna skupina: 1.–3. razred OŠ
Predznanje: veselje do ustvarjanja z robotki
Vodja delavnice: Matevž Pesek
Izvajalci delavnice: Eva Boneš, Katarina Vojković
LEGO ROBOTI NA PLANETU PAGONIJA
Na delavnici se bodo udeleženci skozi raziskovanje skrivnostnega planeta Pagonija srečali z izzivi programiranja avtonomnih robotov.
Da bi vzpostavili prvo človeško kolonijo na planetu Pagonija bodo sestavljali in programirali robote LEGO Spike v programskem okolju Scratch. Z roboti bodo iskali dragoceni devterij in se ob tem srečali z različnimi težavami – od pomanjkanja goriva za delovanje do terenskih ovir in srečanja s skrivnostnimi domorodnimi roboti Binkoti.
DODATNE INFORMACIJE O DELAVNICI
Ciljna skupina: 4.–6. razred OŠ
Predznanje: motiviranost za sestavljanje legokock
Vodja delavnice: Matevž Pesek
Izvajalci delavnice: Marija Absec, Igor Nikolaj Sok
PUSTOLOVŠČINA S HAJDI: REŠUJEMO PLANET (novost!)
Udeleženci bodo na delavnici skozi zgodbo Hajdi (po znanem mladinskem romanu avtorice Johanne Spyri) razvijali preproste računalniške igre in se med programiranjem učili o trajnosti, odnosu do narave in prijeteljstvu.
DODATNE INFORMACIJE O DELAVNICI
Ciljna skupina: 4.–6. razred OŠ
Predznanje: zanimanje za programiranje
Vodja delavnice: Mia Zala Smrečnik in Irena Nančovska Šerbec
SPROGRAMIRAJ SVOJE MINECRAFT MESTO
Si želiš postati arhitekt ali arhitektka svojega mesta v igri Minecraft? Na poletni šoli bodo udeleženci spoznali, kako lahko s programerskim znanjem z nekaj kliki miške zgradijo svoje Minecraft mesto.
Na delavnici bodo udeleženci uporabljali izobraževalno različico igre Minecraft, prek katere bodo spoznali osnove algoritmičnega razmišljanja in programerske ukaze. Z novimi veščinami bodo znali graditi hitreje in inovativneje. Naučili pa se bodo tudi sodelovanja, saj bodo s soudeleženci mesto gradili skupaj.
DODATNE INFORMACIJE O DELAVNICI
Ciljna skupina: 7.–9. razred OŠ
Predznanje: želja po ustvarjanju v Minecraft okolju
Vodja delavnice: Matevž Pesek
Izvajalci delavnice: Andraž Juvan, Nina Plevnik
OD INTERNETA STVARI DO DRONOV
Na delavnici se bodo udeleženci naučili, kako lahko na daljavo upravljajo naprave in zbirajo podatke z oddaljenih lokacij prek interneta.
V okolju NodeMCU z ESP8266 in programskim jezikom Lua bodo sestavili model semaforja, ki ga bodo upravljali z mobilnim telefonom, ter postopoma izdelali vremensko postajo z uro, povezano v internet. Pri tem bodo osvojili osnove programiranja v jeziku Lua.
V drugem delu delavnice bodo raziskali uporabo majhnih računalnikov in senzorjev za vodenje dronov – kvadrokopterjev. Najprej se bodo naučili pilotiranja kvadrokopterja na računalniškem simulatorju, nato pa bodo svoje znanje preizkusili v praksi na prostem.
DODATNE INFORMACIJE O DELAVNICI
Ciljna skupina: 7.–9. razred OŠ in dijaki
Predznanje: osnovno poznavanje MS Windows operacijskega sistema
Vodja delavnice: Aleš Jaklič
OSNOVE PROGRAMIRANJA V PYTHONU
Poznavanje programskih jezikov in osnove programiranja so v današnjem digitalnem svetu nujni za resno delo z računalniki. Kako sploh začeti? Pridružite se nam.
Računalniške programe — navodila, ki računalniku povedo, kaj naj počne — pišemo v jezikih, ki so za razliko od človeških zelo omejeni, a povsem natančni in nedvoumni.
Na delavnici bodo udeleženci spoznali osnove programskega jezika po imenu python. Pričeli bodo z enostavnimi izpisi v terminal, na koncu pa bodo znali izdelati že čisto spodoben grafični uporabniški vmesnik s slikami, gumbi, animacijami in še čim.
DODATNE INFORMACIJE O DELAVNICI
Ciljna skupina: dijaki
Predznanje: poznavanje osnovnošolskih matematičnih pojmov (delitelji, praštevila, …), razumevanje koordinatnega sistema
Vodja delavnice: Luka Fürst
VR – NAVIDEZNA RESNIČNOST
Na delavnici navidezne resničnosti bodo udeleženci spoznali preprosta orodja za izdelavo videoiger v virtualni resničnosti (VR) v programskem okolju Unity za VR očala Meta Quest 3.
Osnova za učenje bo igra Steady the drums!, ki smo jo razvili na fakuteti, in temelji na obrambi mesta pred sovražniki. Udeleženci se bodo naučili osnov vizualnega programiranja za interakcijo s predmeti, dodajanja animiranih 3D modelov in različnih vizualnih učinkov.
Udeleženci bodo lahko izkazali vso svojo ustvarjalnost, tako da bodo v navideznem okolju s pomočjo orodja Unity razvili svoje ideje, načrtovali scenarije in poigritve ter nove izzive v obstoječih in lastnih VR igrah.
DODATNE INFORMACIJE O DELAVNICI
Ciljna skupina: dijaki in študenti
Predznanje: znanje programiranja in/ali modeliranja
Vodja delavnice: Matevž Pesek
Izvajalci delavnice: Uroš Šmajdek, Nejc Hirci, Sara Smajić
3D MODELIRANJE Z ORODJEM BLENDER
Želite dati svoji domišljiji prosto pot in ustvariti še nikoli videne nove svetove? Kako ustvariti navidez resničen svet v vseh treh dimenzijah, ki omogoča gibanje in raziskovanje? Če se vam naloga zdi pretežka, še niste spoznali Blenderja.
Blender je brezplačno odprtokodno orodje za izdelavo 3D modelov, animacij in svetov ter njihovih upodobitev. V okviru delavnice na poletni šoli bodo udeleženci spoznali osnove izdelave 3D modelov in končnih upodobitev.
S pomočjo inštruktorjev bodo izdelali svoje projekte, ki bodo vključevali modeliranje, teksturiranje, osvetlitev in animacijo.
DODATNE INFORMACIJE O DELAVNICI
Ciljna skupina: dijaki in študenti
Predznanje: uporaba okolja Windows
Vodja delavnice: Ciril Bohak
KVANTNO RAČUNANJE ZA TELEBANE (novost!)
Kvantni računalniki delujejo zelo drugače od običajnih računalnikov, zato nas pogosto presenetijo. Včasih je za njihovo razumevanje bilo potrebnega veliko znanja matematike, danes pa to ni več nujno.
Na delavnici bodo udeleženci kvantno računalništvo spoznali na enostaven način – s pomočjo slik in diagramov. Nato bodo to znanje uporabili na nekaj zabavnih primerih in preprostih programih v jeziku python, kjer bodo tudi na praktičen način spoznali najbolj nenavadne kvantne pojave.
DODATNE INFORMACIJE O DELAVNICI
Ciljna skupina: dijaki in študenti
Predznanje: osnovno znanje pythona
Vodja delavnice: Miha Mraz in Bojan Žunkovič
Prijava in cena
Prijave se odprejo v torek, 15. aprila 2025 ob 10.00, in bodo odprte en teden. Prijavnica bo dostopna na spletni strani Poletne šole FRI.
Do 6. 5. 2025 vas bodo obvestili o sprejemu na delavnico. V primeru dodatnih prostih mest bodo takrat tudi ponovno odprli prijave do zapolnitve.
Splošni pogoji
Splošni pogoji so objavljeni na spletni strani Poletne šole FRI.