Naša mala knjižnica
Mednarodni bralni projekt NMK je namenjen promociji in dvigu bralne kulture ter promociji slovenskih in evropskih avtorjev ter ilustratorjev.
V projektu NMK bodo v letošnjem šolskem letu 2024/2025 brali, ustvarjali in se zabavali učenci 1. in 2. razreda iz Vrhpolja z mentorico Bredo Žvokelj in Dašo Černigoj ter učenci 1. razreda v Podnanosu z mentorico Polonco Virant.
Naša knjižnica je letos tako v sklopu projekta NMK pridobila 6 novih knjig: Petja sprašuje, kako je prišel na svet, Na ježka, Deklica in medvedek, Gospod Hruška in jadrnica, Buba, Kje si našla moj ključ?. Po branju vsake knjige bodo učenci ustvarjali in reševali naloge v Ustvarjalniku, katerega prejme vsak učenec ob začetku projekta. V okviru NMK lahko učenci sodelujejo tudi v različnih aktivnostih in dejavnostih: Izmenjava knjižnega junaka, pismo presenečenja, naj bralni kotiček, bralni vlakec, literarno – likovni natečji.
Več o knjigah lahko preberete v nadaljevanju.
Silvija Šesto: Petja sprašuje, kako je prišel na svet
Ilustrirala Vanda Čižmek, prevedla Dušanka Zabukovec.
Deček Petja je neznansko radoveden, ves čas zastavlja vprašanja o svetu okoli sebe. Od tete Slikanice, ki pazi nanj, medtem ko so njegovi starši v službi, je že skušal dobiti odgovor na vprašanje, zakaj je nebo modro, zdaj pa ga neznansko zanima, kako je prišel na svet. In ker teta Slikanica zavlačuje z odgovorom, Petju na pomoč priskoči mala Ana. Njegova iznajdljiva prijateljica ima načrt, kako potegniti za nos odrasle in izvabiti iz njih odgovor na vprašanje, ob katerem zardevajo.
Ključne besede: otroštvo, radovednost, nosečnost in rojstvo, odnos s starši, knjige, prijateljstvo med vrstniki.
Evi Gerokosta: Na ježka
Ilustriral Kostas Markopoulos, prevedla Klarisa Jovanović.
Čevlji vseh vrst paradirajo po ulicah, toda deček še vedno nosi le tiste na ježka. Obseden je z vezalkami, saj se jih nikakor ne more naučiti zavezati, čeprav postaja starejši. Zmeden zaradi vozlov in pentelj spušča pogled, gleda čevlje drugih ljudi in nič ni – ali se vsaj ne zdi – enostavno. Včasih začuti vozel v želodcu, drugič je njegovo srce zavezano na pentljo. Vse dokler nekega dne deček ne spozna, kaj pomenijo njegova čustva, ter dvigne pogled. In nevidna roka razveže vozle in pentlje, ki so se ugnezdili v njem …
Ključne besede: učenje, otroški izzivi, pričakovanja odraslih, (ne)zaupanje vase, negotovost, čustva, občutek nemoči.
Vane Kosturanov: Deklica in medvedek
Prevedel Aleš Mustar.
Deklica in medvedek sta prijatelja, ki skupaj preživljata običajne in neobičajne trenutke. Potujeta skozi letne čase in odkrivata nove stvari, lovita veter v lase in se igrata skrivalnice s soncem, osvajata najvišje vrhove in se potapljata v morju. Nato pa nekega dne deklica spozna nove prijatelje …
Ključne besede: nenavadno prijateljstvo, plišaste igrače, pustolovščina, odraščanje, odkrivanje sveta, spremembe.
Anna Onichimowska: Gospod Hruška in jadrnica
Ilustrirala Natalia Jabłońska, prevedel Klemen Pisk.
Gospod Hruška je bil velik zbiratelj. V svoji veliki hiši in na vrtu je nakopičil kup stvari, preproge, vaze, skodelice, oblačila, celo avtomobile in ladje, potem pa je nekega dne zmanjkalo prostora za njega samega. Odločil se je, da bo nekaj stvari odnesel na jadrnico, ki je samevala na njegovem vrtu. Toda privršala je nevihta, bližnji potočki so narasli v reke in pognali jadrnico v neznano. Z njo pa tudi gospoda Hruško. Kaj bo zdaj z njim in z njegovim imetjem?
Ključne besede: kopičenje nepotrebnih predmetov, smeti, okoljska vprašanja, ljubezen, prijateljstvo, čistilne akcije.
Andreja Peklar: Buba
Mala Buba prejme pismo, se poslovi od sestric in se odpravi na pot. Na potovanju, ki je vznemirljivo in včasih nevarno, odkriva nove stvari in občutke. Žene jo radovednost, a premagati mora tudi strah in dvom. Bo na koncu res vse prav? Andreja Peklar nam v svoji izjemni likovni govorici in s pravljično prispodobo pričara čudežno preobrazbo gosenice v metulja.
Ključne besede: življenjske spremembe, preobrazba, lepota narave, odraščanje, pogum.
Urmas Reinmaa: Kje si našla moj ključ?
Ilustrirala Ulla Saar, prevedla Julija Potrč Šavli.
Anika se odpravi ven in na tleh opazi ključ. Le kdo ga je izgubil? Po poti najde še en ključ, nato še enega in … kmalu jih ima za cel šop! Toda če izgubiš ključ, ne moreš domov. In prijatelji te ne morejo obiskati in sosedje si pri tebi ne morejo izposoditi cimeta. Kako naj Anika pomaga? Kako naj najde lastnike ključev?
Ključne besede: izgubljeni predmeti, iskanje, pomoč, skrb za druge, prijaznost, igra.
https://www.nasamalaknjiznica.si/
Koordinatorica: Daša Černigoj